środa, 4 kwietnia 2012

Pe Nun – zapomniane kirkuty Lubelszczyzny


Taki oto plan (w nowomowie – projekt) wpadł mi do głowy. Wybiorę 10 zniszczonych, zaniedbanych i zapomnianych kirkutów na Lubelszczyźnie, odwiedzę je z flexaretem i obfotografuje. Z każdego miejsca wybiorę 3 najlepsze (moim skromnym zdaniem) ujęcia i zrobię z nich powiększenia, jak łatwo można policzyć będzie ich 30. Na zakończenie projektu - wystawa. Jako że format klatki w Fexarecie VII to 6x6 powiększenia planuje około 20cm na 20 cm – oczywiście wykonane samodzielnie w miarę możliwości na papierze barytowym. Miejsce wystawy i data nie jest mi znana (propozycję fajnego miejsca na wystawę w Lublinie – chętnie przyjmę). Data zakończenia projektu nie jest ustalona, jak wykonam wszystkie zdjęcia zabiorę się za powiększenia, jak wykonam wstępne powiększenia będę szukał miejsca na wystawę – jak je znajdę wykonam powiększenia na barycie i ustalę przybliżoną datę wernisażu.

Wyprzedzając pytania o tytuł - „Pe Nun” to inskrypcja najczęściej umieszczana w górnej części macewy stanowiąca skrót słów po nikbar lub po nitman co oznacza tu pochowany/a



Jako pierwszą miejscowość do mojego projektu wybrałem Piaski.

Kolejne miejsca to:



Wszystkie zdjęcia zamieszczać będę na polu w kadrze, więc - oglądajcie, oceniajcie, komentujcie, poprawiajcie, radźcie i szukajcie miejsca na wystawę w Lublinie.

Pozdrawiam serdecznie.

6 komentarzy:

  1. Ktoś mie tu pomysła podpatrzył ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. edytowałem... :) jeśli przeszkodziłem w realizacji pomysła to przepraszam - widocznie myślimy w podobny sposób - kirkuty to tak na początek w dalekosiężnych palantach jeszcze są pozostałem wyznania naszego regionu (prawosławni, protestanci i na koniec katolicy) - ale to za 100 lat (jak dożyje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdjęcie. Oglądam już któryś raz i za każdym razem podziwiam. Wytrwałości życzę w realizacji pomysłu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej! Kiedyś byłem tutaj http://www.kirkuty.xip.pl/szczebrzeszyn.html Pamiętam zrobiłem parę fotek i gdzieś je mam, może też odwiedzisz:) joker

    OdpowiedzUsuń